“U Crnoj Gori nedostaje nastavnika matematike. Ukupno je u školama njih 478, od čega je 163 nestručna. Tu se ubrajaju apsolventi, inženjeri, ekonomisti, učitelji, profesori engleskog i tako dalje – šta god smislite možda će se naći tamo”, kazao je Miodrag Vučeljić, prof. matematike iz Zavoda za školstvo na okruglom stolu koji je održan na Prirodno-matematičkom fakultetu.
On je precizirao da je iz ovog predmeta 34,10 odsto nestručnog osoblja, piše Pobjeda.
Akademik CANU Predrag Miranović kazao je da je ovo društveno opasan problem. Prokomentarisao je da je možda dobro da se ide u pravcu da im se, između ostalog, povećaju koeficijenti za profesore matematike, sa čime su se saglasili nastavnici koji su bili u sali.
Vučeljić iz Zavoda je iznio podatak da je među stručnim kadrom, kojih je 315 – 61 nastavnik pred penzijom ili je u penziji. Oni su završili višu školu.
Ispričao je da zna za slučaj, kada je ranije bio u Kolašinu, da je tamo radio jedan penzioner kao nastavnik, jer nisu imali koga drugo da angažuju.
“Imamo 61 nastavnika koji je u penziji ili je blizu penzije. Postavlja se pitanje ko će njih da zamijeni”, rekao je Vučeljić.
Kazao je da je ovo veliki problem i da nije siguran kako će se riješiti.
Tokom diskusije pojedini nastavnici su prokomentarisali da neke škole tokom godine raspišu, čak, deset konkursa za prijem nastavnika matematike.
Vučeljić je rekao i da je izazov što institucije koje se bave matematikom ne sarađuju u dovoljnoj mjeri institucionalno.
Milojica Jaćimović, akademik CANU smatra da je ovo teška situacija. Matematiku, naveo je on, počinje da predaje ko god hoće.
“Nije baš do kraja tako, ali se pojavljuju te razne profesije. Ne školujemo dovoljno nastavnika matematike da bismo riješili taj aspekt problema”, kazao je Jaćimović.
Neki dođu do šestog razreda, a ne znaju da računaju.
Danijela Jovanović, nastavnica negodovala je što nadležni ne plaćaju seminare, odnosno obuke za usavršavanje.
“Svakog dana na imejl dobijemo makar jedan poziv – za toliko i toliko novca da se usavršavate. Od strane jednog broja kolega ovaj posao je biznis, a nije cilj da postane biznis”,rekla je onda, dodajući da se u propisima navodi da finansiranje treba da obezbijedi država.
Aleksandra Popović, nastavnica, između ostalog, je kazala da njihovi problemi odavno datiraju.
Istakla je i da neki đaci dolaze u šesti razred a da ne umiju da računaju, da ne znaju tablicu množenja. Kazala je i da je ocjena postala jako bitna. Da učenika ne zanima koliko zna, već hoće pet – roditelji hoće pet.
“Nedovoljno je interesovanje za matematiku i prirodnu grupu predmeta što je globalni problem”, kazala je ona.
Okrugli sto organizovali su CANU, PMF i Udruženje nastavnika matematike Crne Gore.
.