Foto: RTCG
Najnoviji podaci nakon obavljenog PISA testiranja crnogorskih đaka pokazali su da je nivo znanja iz svih testiranih oblasti u odnosu na istraživanje koje je obavljeno 2018. godine lošiji.
To je saopšteno danas na konferenciji za novinare Ministarstva prosvjete, nauke i inovacija i Ispitnog centra na kojoj su predstavljeni rezultati PISA testiranja učenika za prošlu godinu.
PISA testira sprovedeno je iz matematike, čitanja i nauke. U Crnoj Gori PISA testiranje je sprovedeno u aprilu i maju 2022, među 5.793 učenika iz 63 škole.
Direktor Ispitnog centra Miloš Trivić, na konferenciji za novinare kazao je da su rezultati PISA testiranja za 2022. gori nego 2018.
Iz “čitanja“ naši đaci su najbolji rezultat imali 2015, godine kada su imali 427 bodova, sada su pali na 405.
Iz “matematike” 2018. godine rezultat je bio 430, a na posljednjem istraživanju to je pad na 406 bodova.
U oblasti “nauke” đaci su ostvarili 403 boda za 2022. godinu, dok je na testiranju 2018. to bilo 415 bodova.
PISA je najveće međunarodno testiranje u oblasti obrazovanja. Ove godine učestvovalo je 690.000 petnaestogodišnjaka iz cijelog svijeta.
Od 2000. godine, kada je OECD pokrenuo program, u PISA istraživanju je učestvovalo više od 80 zemalja i regija.
PISA istražuje da li učenici znaju u stvarnom životu primijeniti ono što su naučili u školi. Testiraju se čitanje, matematika i nauka, ali i inovativne oblasti, kao što je timsko rješavanje problema. Broj zemalja koje učestvuju u PISA testiranju je u porastu. U 2000. godini učestvovale su 32 zemlje, a 2018. godine 79 zemalja i regija.